HVORFOR BLI VORWERK-KONSULENT?
TRE GODE GRUNNER

 

Har du fått oppleve hva en Vorwerk kan gjøre hjemme hos deg?
Da vet du hvilken følelse du kan bringe videre til andre!


  • Realiser deg selv

    Realiser deg selv

  • Selvstendig, men ikke ensom

    Selvstendig, men ikke ensom

  • Kontinuerlig oppfølging

    Kontinuerlig oppfølging

Hvordan arbeider vi?

  • Messer
    Messene gir oss god arbeidsflyt, stor aktivitet, og lite friksjon. Kundene møter oss uten å bli oppsøkt, og gjør avtale om hjemmebesøk på senere tidspunkt. 

    Gjør din bolig bedre Drammen 28.-30.09.16

    Mer om dette...

    Deler av virksomheten vår ar alltid inneholdt messer, men da har man i større grad tatt med seg de store messene man har hatt i nærområdet. De siste årene har vi snudd på dette, og nå leter vi etter disse arenaene samtidig som vi er villige til å flytte på oss for å møte potensielle kunder.

    Dette gjør at vi treffer mulige kunder der de er, fremfor å oppsøke dem der de bor. Kundene kommer gjerne i par, og får et raskt innblikk i hva Vorwerk kan gjøre for rengjøringen i hjemmet. Om man ønsker å se mer, avtaler man en visning slik at man får se hva produktene kan gjøre hjemme hos nettopp dem.

    Dette oppleves som mindre invaderende både for kundene og for våre representanter. Visningene settes opp etter gjensidig enighet på stand, og kundene er klar til å ta mot oss på det avtalte tidspunktet.

  • Markeder
    I forlengelsen av vår økte messeaktivitet, har vi deltatt på stadig flere markeder og handelsdager rundt omkring i Norge. På samme måte som på messene møter vi folk ute i en positiv atmosfære, samtidig som vi kan planlegge arbeidsflyten gjennom sommerhalvåret, slik at vi enklere kan bestemme hva som skal være arbeidstid og fritid.  

    Superlangdag i Horten 07.07.16

    Mer om dette...

    Etter å ha funnet en god formel i arbeidet fra stands på messer hadde vi et ønske om å utvide denne aktiviteten. Denne muligheten har vi fått gjennom deltakelse på markedsdager og handelsdager rundt omkring i Norge. Vi har deltatt på et titalls av disse i 2016, og har alle intensjoner om å øke denne innsatsen også i 2017.

    Disse markedsdagene finner særlig sted på sommeren, en tid da vi tradisjonelt har vært i feriemodus. På denne måten kan vi arbeide i vårt eget nærområde, og komme effektivt i kontakt med et stort antall potensielle kunder nær der de bor.

    Der messene bidrar til økt grad av reising har markedsdagene motsatt effekt, og vi kan bruke sommermånedene med relativt liten arbeidsradius, samt enkel planlegging av hva som skal være arbeidstid og hva som skal være dedikert ferietid.

  • Referanser
    Ettersom våre fornøyde kunder er våre beste representanter, jobber vi med å systematisere venners venner-effekten, slik at også kundene våre kan hjelpe oss å skaffe nye fornøyde Vorwerk-eiere.  
    Mer om dette...

    Vi har tatt innover oss at kundene er våre beste representanter, og arbeider selvfølgelig kontinuerlig for å holde dem fornøyde. Håpet vårt er at fornøyde kunder deler positive erfaringer med dem rundt seg, og at dette i beste fall kan føre til at vi får flere fornøyde Vorwerk-eiere.

    Det finnes direktesalgsselskaper som tradisjonelt har vært bedre enn oss til å få noe ut av "venners venner"-effekten. Dette krever mye av organisasjonen, ettersom kunden selvfølgelig må være i fokus før og under kjøpet, men også i de 15-20 årene som maskinen skal gjøre en jobb hjemme hos kunden. Dette gjør at vi må vise oss fra vår beste side hver gang kunden er i kontakt med oss under maskinenes livsløp.

  • Oppsøkende virksomhet
    Oppsøkende hjemmebesøk utgjør en stadig mindre del av vår virksomhet, men er fortsatt en nødvendig del av hverdagen i de to-tre vintermånedene der messer, markeder og referanser ikke strekker til.  
    Mer om dette...

    Den tradisjonelle metoden for salg av Vorwerks rengjøringsmaskiner i Norge har siden 1953 vært gjennom oppsøkende virksomhet fra dør til dør. Dette er fortsatt en helt legitim metode å arbeide på, men i takt med at folk rett og slett tilbringer mindre tid på hjemmeadressen sin har andelen av maskinene som er levert på denne måten blitt kraftig redusert.

    På 1950-tallet var Kobold Norges mest solgte støvsuger, og veldig mange vil dra kjensel på Kobold som noe som foreldrene og besteforeldrene deres hadde. Våre maskiner kommer nok ikke til å bli Norges mest solgte igjen, og trolig skal de heller ikke være det.

    Vorwerks produkter er for dem som har et bevisst forhold til rengjøring i hjemmet, og for dem som ønsker seg produkter ut over det som kan leveres av en konvensjonell støvsuger.

Bli en del av suksessen

  • Vorwerks nøkkeltall

    Vorwerks nøkkeltall

  • Vorwerks verdier

    Vorwerks verdier

  • Sammenfallende ambisjoner

    Sammenfallende ambisjoner